Vesti
Zanimljivosti
Galerija
Video
Saveti
Home » Vesti

Mobilnost za milione: Nabolji primer – Opel Corsa ,,120 godina’’

Postavio , datum 30. januara 2019. – 00:41 | 89 pregleda
  • Ekskluzivna ponuda za godišnjicu: Specijalni model ,,120 godina’’ po najboljim cenama
  • Duga tradicija: Laubfrosch, P4, Kadett, Corsa i ostali učinili milione mobilnim
  • Za sve: Demokratizacija tehnologije je suštinska karakteristika Opel brenda
  • Proizvodna linija: Napredna produkcija je dovela do prvog pravog automobila za prosečnog kupca

Riselshajm. U 2019. Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila – i na taj način 120 godina koje su bile prepune inovacija dostupnih svima. Nemački brend ima tradiciju pionirskog napretka u oblasti visoke tehnologije i u brzini kojom one stižu do serijske proizvodnje. Na taj način mobilnost postaje pristupačna za mnoge i automobili bezbedniji, čistiji, udobniji i praktičniji. Reklamna kampanja povodom 120 godina, ,,Opel. Stvoren u Nemačkoj. Napravljen za svakoga.’’ je zasnovana na ovoj filozofiji. Bilo je to tačno i za prvi Opel – Patentmotorwagen ,,System Lutzmann’’ iz 1899. – kao i za druge modele koji su usledili, od ,,Doktorwagena’’ do ,,Laubfroscha’’ (šumske žabe), P4 i Kadetta. Danas, ta filozofija važi za Opel Corsu više nego za bilo koji drugi model.  

 

U zavisnosti od verzije modela, Corsa je prikladna za samce, parove kao i za čitave porodice. Tako i nije iznenađenje što ih je proizvedeno više od 13,5 miliona od 1982. ,,Corsa ostaje jedan od naših najbitnijih modela širom Evrope’’, rekao je Havijer Dušemin (Xavier Duchemin), direktor prodaje, postprodaje i marketinga. Bestseler dakle igra vodeću ulogu u godini kada obeležavamo godišnjicu. ,,Opel demokratizuje mobilnost već 120 godina’’, dodao je Dušemin. ,,U našim automobilima mi nudimo pionirsku tehnologiju i  udobnost koja je dostupna za sve. Za to se zalažemo i najbolji primer je Corsa! Naša ponuda modela za godišnjicu ima pravi automobil za svakoga – sa obiljem opreme i po najboljim cenama.’’

 

Standardna oprema specijalnog modela Corse koji se pozicionira iznad ,,Edition’’ varijante uključuje sisteme asistencije kao što su Park Pilot i Tempomat. Udobnost je povećana uz pomoć grejanja sedišta, grejanja volana i podnih obloga od velura. Pored atraktivnih cena, modeli ,,120 godina’’ takođe nude aluminijumske točkove, stilske elemente od hroma, kao i ,,OPEL’’ i ,,120 years’’ oznake na pragovima vrata. Cene za Opel Corsu ,,120 godina’’ u Nemačkoj počinju od 15.440 eura za porezom (Corsa 1.2 sa 51 kW/70 ks i petostepenim manuelnim menjačem: potrošnja goriva, : gradska vožnja 7,4-7,3 l/100 km, otvoreni put 5,0-4,9 l/100 km, kombinovani režim 5,9-5,8 l/100 km, 134-132 g/km CO2) – sa dodatnim paketima opreme razlika u ceni može da dostigne čak €2,540.00.  

 

Od 1899. godine: Pogodnost svakodnevne upotrebe tehnologije

 

Opel Corsa uopšte i posebno Corsa ,,120 godina’’ pokazuju da je suštinska karakteristika brenda da uvek ponudi kupcima više nego što očekuju unutar određene klase vozila. Temelj ovome je postavljen krajem 19. veka sa Opelovim patentnim motornim automobilom ,,System Lutzmann’’. Njegova niska cena već je uključivala dva inovativna noviteta: prvi je bila pneumatska guma, koju je napravio Robert Vilijam Tomson (Robert William Thomson) 1845., ali koja do tada još nije bila našla svoju upotrebnu vrednost u automobilskoj industriji. Drugi novitet je bilo opciono sedište za dete u malom dvosedu, čiji je motor sa jednim cilindrom i 4 konjske snage razvijao brzinu od 30 km/h. Samo ovaj primer jasno pokazuje šta je bio plan Opela od početka: pogodnost svakodnevne upotrebe tehnologije.    

Prvi ,,mali automobil’’ u automobilskoj istoriji

 

Tokom 1909, Opel 4/8 hp je bio pionir u uvođenju pristupačne mobilnosti. Bio je moderan sa dosta tehnologije, lak za korišćenje i manevrisanje, na taj način omogućivši ambicioznim vlasnicima automobila da ih voze sami umesto da se oslanjaju na šofera – značajno smanjivši troškove vlasništva. Kvalitet materijala i izrade je stvorio samopouzdanje. Prvi zvanično označeni ,,mali automobil’’ u auto-industriji je smatran za potpuno sposobno vozilo za svakodnevnu upotrebu. Automobil idealan za ,,doktore, veterinare i advokate’’ sudeći po reklamama, bio je dostupan po ceni između 4,000 i 5,000 maraka, dok su modeli drugih proizvođača koštali oko 20,000 maraka. Na ovaj način je transport za višu klasu postao vozilo srednje klase – zahvaljujući ,,Doktorovom automobilu’’.   

 

Kompanija iz Riselshajma je 1924. otišla još dalje kako bi udovoljila ,,prosečnom kupcu’’ – takođe zahvaljujući inovacijama. Nakon svega, od prvog minuta Opel je bio posvećen da automobile proizvodi što je moguće efikasnije i na taj način je uspeo da ponudi pristupačan proizvod za veći broj kupaca. Stoga, model 4/12 hp je označio početak proizvodnje na montažnim linijama u Nemačkoj. I zato su svi automobil koji je dostizao 60 km/h i bio dostupan samo u ,,blago zelenoj boji koja prija oku’’ kako bi se vreme i trud koji su potrebni za proizvodnju sveli na minimum, zvali ,,Šumska žaba’’. Nedugo nakon toga, 25 dvoseda ,,za sve’’ su napuštali montažnu liniju svakoga dana. U godinama koje su usledile, čitava familija automobila je napravljena na tehnologiji ,,Šumske žabe’’. Što je proizvodnja tekla lakše, Opel je svojim kupcima ponudio povoljnije cene. Neverovatno ali istinito: cena modela 4 hp, koji je proizveden u 119,484 jedinica, je bila skoro 40 procenata niža 1931. nego kada se ,,Šumska žaba’’ tek pojavila.  

 

Automobil za prosečnog kupca sa vrhunskom tehnologijom po pristupačnoj ceni

 

Tokom 1935. bilo je pravo vreme za automobil koji odgovara prosečnom kupcu – iz Opela, naravno. P4 koji je predstavljen u novembru sišao je sa proizvodnih linija nedugo nakon toga. Četvorosed sa četvorotaktnim motorom i 4 cilindra – ,,poput najskupljih automobila na svetu’’ kako piše u brošuri P4 – koštao je samo 1.450 maraka u standardnoj verziji.

,,Kako je ovo moguće? Ponuditi toliko vrednosti, pravi automobil koji prevazilazi očekivanja za tako malo novca?’’ Odgovor je bio jasan: zahvaljujući najmodernijoj masovnoj proizvodnji. Ova činjenica je takođe važila i nešto kasnije sa Kadetom 1, koji je preuzeo dizajn modela Opel Olympia. Na taj način je postao jedan od prvih nemačkih automobila sa samonosećom čeličnom karoserijom, koja je bila komfornija, bezbednija i izdržljivija od konvencionalnih struktura karoserije.   

 

Naslednik automobila za prosečnog kupca bio je Kadett A iz 1962. Niski troškovi održavanja su ubrzo postali deo recepta za uspeh ovog modela sa dvoje vrata. Linije su bile stvarne i moderne. Istovremeno, prostor unutar automobila je bio netipičan za mali automobil. Reklame su obećale ,,solidna sedišta i dosta prostora za noge. Izostavili smo nepotrebni metal. To bi samo koštalo puno novca.’’ Prtljažnik je postao pravi prostor za stvari – a poklopac rezervoara za gorivo je bio spolja! ,,Nikad nećete imati miris benzina u svom prtljažniku’’, glasila je izjava sa Volfsburgom na umu. Sa svojim modernim, prednje postavljenim motorom sa vodenim hlađenjem, Kadett je ponudio dizajnersku prednost nad Bubom. ,,Opel Kadett, skraćeno: O.K.’’ – Opel je proizveo skoro 650,000 jedinica samo do 1965.    

Puno prostora na maloj platformi

 

Opel je još jednom ostvario veliki podvig sa malim automobilom 1982. godine: Corsa A je bila dodatak gami, segment ispod Kadetta, koji je do tada postao kompaktni model. Dizajnirana od strane glavnog dizajnera Erharda Šnela (Erhrad Schnell), koji je takođe nacrtao legendarni Opel GT, Corsa dugačka samo 3,62 metra je bila vrlo primećena zahvaljujući lukovima točkova kao kod reli automobila i koeficijentom otpora vazduha od 0,36. U početku ponuđena kao hečbek sa dvoje vrata i sedan, i kao model sa pet vrata od 1985, Corsa je ponovo demonstrirala kako Opel majstorski može da stvori prostor na maloj platformi. GSi verzija sa 100 ks takođe je kombinovala štedljivost sa zabavom. Originalno stvorena kao ulazni model za one sa tankim budžetom, Corsa A je postala bestseler do 1993. sa ukupno prodatih 3,1 milion jedinica.     

 

Corsa premašuje 14 miliona jedinica i kreće se ka elektro-mobilnosti

 

Opel danas ostaje usred društva. Kroz celu gamu, brend nudi funkcije koje se češće nalaze u skupljim automobilima. Sada u svojoj petoj generaciji, Corsa je tipična za ovu demokratizaciju mobilnosti. Mala Opelova zvezda ide ka 14 miliona registracija u Evropi, takođe zahvaljujući specijalnom modelu ,,120 godina’’, koji već u standardnoj opremi dolazi sa najmodernijim tehnologijama kao i sa posebnim prednostima koje se tiču dizajna i komfora po povoljnim cenama. Sledeća generacija ovog praktičnog, primamljivog i dinamičnog modela će biti predstavljena za nekoliko meseci, uključujući i potpuno električnu varijantu. 2019. Corsa će nastaviti Opelovu 120 godina staru tradiciju automobilskog inženjeringa i mobilnosti za milione sa značajnim i revolucionarnim novim poglavljem.

 

Irena Trifunovic

Opel Marketing and Communication Manager

Serbia

Procitajte i ...

Share

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also Comments Feed via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.