Vesti
Zanimljivosti
Galerija
Video
Saveti
Home » Vesti

Novi najbolji porodični prijatelj – Inovativni Opel Combo Life

Postavio , datum 19. februara 2018. – 12:21 | 535 pregleda
  • Potpuno nov: Nova arhitektura čini petu generaciju Comboa savršenim porodičnim automobilom
  • Izbor je na vama: Produžena ili kratka verzija, obe dostupne sa pet ili sa sedam sedišta
  • XXL: 597 litaraminimalno, pa sve do 2.693 litra zapremine prtljažnog prostora
  • Tipično „opelovski“: Brojni sistemi vozačke asistencije i sjajna info-zabava
  • Izvanredna preglednost: „Head up“ displej i zadnja kamera koja pokriva 180°
  • Opelovi detalji stajlinga: Čvrst i robusan dizajn, tipična prednja svetla u vidu krilaca
  • Dostupan uskoro: Prodaja startuje u prvoj polovini 2018., isporuke u drugoj polovini godine

Riselshajm. Opel nastavlja svoju tekuću proizvodnu ofanzivu lansiranjem istinskog univerzalca u vidu Opel Combo Life modela, čudesnog porodičnog automobila, prepunog inovacija koje sve čine mogućim. Baziran na novoj arhitekturi, neverovatno prostran, izuzetno praktičan i svestran, opremljen je s jednim ili dvoje kliznih vrata, a može da se naruči u „kratkoj“ (4,40 metara) ili „produženoj“ (4,75 metara) verziji, kao petosed ili sedmosed. Sa novim Opelom Combo Life, bićete heroj lokalnog sportskog tima, kada budete smestili sedam članova ekipe i njihovu opremu pred odlazak na sledeći meč. Planirano „proširivanje“ porodice može opušteno da se obavi, jer tu su tri individualna zadnja sedišta sa Isofix držačima za dečija sedišta, uz hedonističko uživanje u pogledu na nebo, zahvaljujući panoramskom krovu. Vaši prijatelji će takođe obožavati izvanrednu prostranost i zamoliće vas da li mogu da pozajme vaš novi Opel Combo Life za odlazak u najbližu prodavnicu švedskog nameštaja.

 

Međutim, ono što je još fascinantnije je do koje mere novi Opel Combo Life podiže lestvicu u smislu tehničkih ambicija u okviru ovog segmenta, što se odnosi na nivo bezbednosti i komfora, koji dobijaju sasvim novu dimenziju. Vozilo je opremljeno tehnologijama i sistemima vozačke asistencije, dobro poznatim iz C i SUV segmenta, poput upozorenja na pospanost vozača, zadnje kamere koja iz ptičje perspektive pokriva 180°, „head-up“ displeja, IntelliGrip sistema i grejanog obruča volana, presvučenog kožom.Uz to, povrh svega, novi Opel Combo Life je takođe prijatan za oko, zahvaljujući odvažnim proporcijama, koje mu daruju snažnu i robusnu pojavu.

 

„Novi Opel Combo Life je ključna komponenta u okviru naše proizvodne ofanzive. Naš novajlija će definitivno da se svidi porodicama zbog svoje svestranosti i prostranosti, kombinovanim sa izvanrednom ponudom ultramodernih sistema vozačke asistencije, koji vožnju čine bezbednijom a putovanje ugodnijim“, rekao je CEO Opela, Mihael Lošeler (Michael Loscheller). „Ovaj automobil ima veliki potencijal u smislu rasta brenda i pruža nam mogućnost da važan segment malih vanova napadnemo sa novim entuzijazmom.“

 

Prijateljski naklonjene ultramoderne tehnologije i sistemi asistencije

 

Novi Opel Combo Life značajno povećava broj visokotehnoloških atributa vezanih za bezbednost i komfor, na taj način podižući lestvicu u okviru segmenta.Opel je prepoznao želje kupaca i u ponudu stavio visokotehnološke solucije, dostupne porodicama, i uz to opremio vozilo širokim spektrom tehnologija, korisnih prilikom svakodnevne vožnje.

 

U ove inovativne, visokotehnološke, bezbednose solucije se ubrajaju:

 

  • Head up displej, koji smanjuje potencijalnu opasnost od odvlačenja pažnje, projektujući važne podatke u direktnoj liniji vozačevog pogleda, redukujući tako potrebu da se pogled skreće s puta.
  • Upozorenje na opasnost od čeonog sudra sa detekcijom pešaka i automatskim kočenjem u slučaju krajnje nužde¹ pomaže pri izbegavanju incidenata.Ovaj sistem ne samo što alarmira vozača zvučnim i vizuelnim signalima, već nezavisno aktivira kočnice ukoliko se rastojanje u odnosu na vozilo ispred prebrzo smanjuje a reakcija vozača izostane.
  • Opel Eye prednja kamera, poznata je iz Opelovih bestselera poput Astre, Corse i Mokke X. Ona procesuira različite podatke, formirajući na taj način bazu za sisteme vozačke asistencije, kao što su prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistencija pri održavanju vozne trake.
  • Automatski tempomat prilagođava brzinu vozila u odnosu na vozilo ispred, ukoliko je to potrebno.
  • Inteligentno prilagođavanje brzine informiše vozača u vezi sa novim detektovanim ograničenjem brzine. Ukoliko su tempomat i limiter brzine aktivirani, sistem će putem poruke u klasteru instrumentacije upitati vozača da li želi da prilagodi brzinu novim uslovima.
  • Upozorenje na pospanost vozača procenjuje nivo umora kroz detekciju stila vožnje i sugeriše vozaču da treba da napravi pauzu prvom sledećom prilikom.

 

Manevri pri parkiranju su bezbedniji i lakši zahvaljujući:

 

  • Bočnom čuvaru (Flank Guard)²-novina u Opelovom portfoliju sistema asistencije za potrebe parkiranja. On pruža podršku vozaču tokom skretanja pri niskim brzinama, upozoravajući ga u slučaju postojanja rizika od bočnog kontakta sa preprekama u vidu stubova, barijera, zidova ili drugih vozila. „Flank Guard“ se sastoji od dvanaest senzora raspoređenih oko automobila. Oni analiziraju okruženje i upozoravaju vozača preko displeja info-zabavnog sistema ukoliko je detektovana opasnost od potencijalnog sudra. Vizuelno upozorenje dolazi sinhronizovano sa zvučnim.
  • Panoramska zadnja kamera povećava ugao preglednosti prema nazad na 180 stepeni, tako da vozač može da vidi druge učesnike u saobraćaju koji se približavaju sa strane, što je posebno korisno prilikom vožnje unazad, odnosno isparkiravanja.
  • Napredna asistencija pri parkiranju dodatno olakšava ovu radnju. Ona prepoznaje odgovarajuće parking mesto i automatski parkira vozilo. Ovaj sistem takođe može da automatski isparkira automobil. U oba slučaja, jedino što vozač treba da radi je da upravlja papučicama i ručicom menjača.

 

Avanturistički nastrojene porodice, koje vole da siđu s asfalta, dalje od saobraćajnih gužvi, neće morati da brinu u vezi sa voznom podlogom, i to zahvaljujući jednom inteligentnom rešenju:

 

  • IntelliGripkontrola prijanjanja, poznata iz Grandlanda X, je zapravo opcioni, elektronski kontrolisan prednji diferencijal, koji prilagođava distribuciju obrtnog momenta na prednje točkove, dozvoljavajući proklizavanje ukoliko je to neophodno, dok automatska transmisija prilagođava tačke promene stepena prenosa, kao i odziv na papučici gasa. Sve ovo osigurava ostvarivanje najboljeg mogućeg prijanjanja i sigurnog upravljanja, bez obzira da li se Combo Life našao na blatnjavoj, peskovitoj, vlažnoj ili snežnoj podlozi.

 

U zimskim izletima može u potpunosti da se uživa zahvaljujući brojnim komponentama koje komfor podižu na viši nivo:

 

 

  • Grejanje obruča volana je jedinstvena opcija unutar segmenta, a vozačima Combo Lifea osigurava da nikada neće morati da brinu o ukočenim šakama zbog hladnoće.
  • Grejanje prednjih sedišta drži hladnoću na distanci i čini boravak u kabini ugodnijim tokom hladnih dana.

 

  • Pomoćni grejač funkcioniše nezavisno od motora i može da zagreje vozilo pre samog polaska. Pomoćni grejač može da se aktivira uz pomoć tajmera ili daljinske kontrole, kreirajući ugodnu i prijatnu temperaturu unutar kabinskog prostora.

 

Combo Life takođe u ponudu stavlja, tipično za Opel, remek-delo digitalne povezanosti u vidu Apple CarPlay i Android Auto funkcija, kompatibilnih sa info-zabavnim sistemima koje odlikuju kapacitivni kolor ekrani osetljivi na dodir, dijagonale do osam inča. Poseban faktor zabave za putnike čine različite opcije punjenja mobilnih uređaja. USB priključci kako napred tako i pozadi, obezbeđuju da se pametni mobilni telefoni i tableti mogu dopunjavati, čak i dok deca gledaju svog omiljenog „jutjubera“. Utičnica od 230 V, smeštena u donjem delu armaturne table, omogućava jednom od putnika da uključi svoj laptop računar. Pored toga, kompatibilni mobilni uređaji mogu da se pune bežičnim putem preko induktivne platforme, locirane ispod kontrole klima uređaja.

Topao doček za porodicu: Prostran, komforan, svestran

 

Ono „nešto više“ što se očekuje u širokoj paleti visokotehnoloških solucija, dostupnih za najnovijeg člana Opelove proizvodne ofanzive, odnosi se na izuzetnu svestranost. Dostupan je u standardnoj varijanti dugačkoj 4,4 metara, ali i 35 centimetara dužoj verziji sa dvoje kliznih vrata, opciono. Obe varijante su visoke 1,8 metara i obe konfiguracije će biti dostupne sa pet ili sedam sedišta, na taj način obezbeđujući prevoz i za brojnije porodice i njihove ljubimce, tako da svi mogu da uživaju u izdašnom prostoru i komfornoj vožnji.

 

Prevoz velike količine prtljaga ili obilja sportske opreme, ili velikih pasa, takođe će biti „mačiji kašalj“ za vlasnike Opel Comboa. Petosed, standardne karoserijske dužine, raspolaže minimalnom zapreminom prtljažnika od 597 litara³. Oni koji su u potrazi za još više prostora, mogu da se odluče za verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem, koja raspolaže prtljažnim prostorom minimalne zapremine od 850 litara³.

 

Međutim, Combo Life ne samo što je prostran i izuzetno komforan porodični van, on u isto vreme može da posluži kao mali transporter. Sa položenim naslonima zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika standardne verzije se više nego utrostručava, na 2.126 litara³, što znači da oprema za kampovanje, bicikli i glomazan prtljag više ne predstavljaju problem. Naravno, produžena verzija Combo Lifea nudi još više korisnog prostora kada se polože nasloni zadnjih sedišta. U ovoj konfiguraciji, automobil raspolaže s vrtoglavih 2.694 litra4. Pored toga, razvojni tim je takođe razmišljao i o prevozu predmeta velike dužine. Iz tog razloga, naslon suvozačkog sedišta može da se položi, zajedno sa zadnjim sedištima, na taj način značajno produžavajući dužinu tovarnog prostora, tako da daske za surfovanje ili elementi nameštaja mogu lako da se transportuju. Dizajneri su takođe osigurali da prazan prostor, koji se ponekad nađe između prtljaga i zadnjih vrata, može da se iskoristi zahvaljujući opcionom otvaranju zadnjeg prozora, integrisanog u zadnja vrata, što je rešenje poznato iz premijum SUV segmenta.

 

Postavka drugog reda sedišta u obe varijante nudi rešavanje individualnih potreba. Kupci će moći da biraju između standardne zadnje klupe sa naslonom razdvojenim u odnosu 60/40 i varijante koja podrazumeva tri zasebna sedišta, čiji nasloni mogu da se polože iz prtljažnika5. U oba slučaja, svaka pozicija sedenja poseduje sopstveni, standardni Isofixdržač za dečija sedišta, što obezbeđuje da troje dece može da sedi jedno do drugog, što je retkost na tržištu. Pored toga, svako sedište ima tačke za vezivanje, dizajnirane da redukuju pokret prema napred u slučaju kada dete sedi okrenuto u smeru kretanja vozila, u slučaju frontalnog sudara, na taj način neutrališući rizik od povređivanja. U isto vreme, lak pristup putničkom odeljku je osiguran kliznim vratima.

 

Bez obzira da li su deca ili odrasli putnici smešteni pozadi, svi mogu da uživaju u fenomenalnom pogledu ka nebu, zahvaljujući opcionom panoramskom krovu. On omogućava nesmetano uživanje u zvezdanom noćnom nebu ili toplim sunčanim zracima. Kada je sunčeva svetlost prejaka za putnike, elektropokretan zastor može da se aktivira putem prekidača na krovnoj konzoli, a krovni prozor može i u potpunosti da se zatvori, ostvarujući maksimalnu zaštitu. Kada je otvoren, panoramski krov doprinosi impresiji prostranosti kabinskog prostora, u isto vreme kreirajući prijatan i osvetljen ambijent.

 

Najbolji prijatelj tokom putovanja

 

Mogućnosti Combo Lifea, kada je odlaganje razno-raznih predmeta u pitanju, u skladu su sa svestranošću vozila i reper su u segmentu. Veliki odeljak u centralnom grebenu može da primi sve, od flaša zapremine 1,5 litara pa do pametnih mobilnih telefona, novčanika ili tableta. Pored toga, putnici kako napred tako i pozadi, mogu bezbedno da odlože predmete u velike džepove na vratima. Putnici pozadi mogu svoje tablete bezbedno da smeste u džepove na naslonima prednjih sedišta, dok vozač i suvozač mogu da iskoriste kako gornji, tako i donji prednji pretinac. Gornji prednji pretinac je idealan za odlaganje većih predmetai, jer poseduje veliku korisnu zapreminu zahvaljujući instalaciji putničkog vazdušnog jastuka u krov vozila. Međutim, to nije sve. U slučaju da se kupac odluči za opcioni panoramski krov, Combo Life dolazi sa policom koja se proteže duž centralnog dela vozila, uz standardno LED osvetljenje. Pored toga, u ovoj konfiguraciji, novajlija je opremljen velikom kutijom za prtljag, zapremine 36 litara, smeštenom iznad poda prtljažnika. Ovo rešenje omogućava da deo prostora koji se inače ne koristi u normalnim okolnostima, bude iskorišćen, da se ne bi neracionalno smestio prtljag, što može da ugrozi preglednost prema nazad kada se koristi unutrašnji retrovizor. Dotična kutija za prtljag je idealna za odeću, knjige ili manje igračke poput omiljenih plišanih lutaka. Takođe, stvari u nju mogu da se skladište otpozadi, kada su vrata prtljažnika otvorena ili putem opcionog otvarajućeg prozora, integrisanog u zadnja vrata, kojem može da se pristupi i iz unutrašnjosti vozila, preko dvoje kliznih vrata na prednjem delu kutije.

 

Oni kojima je potreban dodatni prostor, kao i dodatne mogućnosti odlaganja i skladištenja prtljaga, kao i oni koji žele da vuku manju prikolilcu do 1,500 kg), mogu svoje potrebe da ostvare uz upotrebu fiksne ili uklonjive kuke za vuču. Da bi se obezbedili najbezbedniji mogući uslovi tokom vožnje, Opel Combo Life je dostupan sa sistemom kontrole stabilnosti prikolice (TSC) kao standardnom komponentom koja ide uz kuku za vuču. Ova dodatna funkcija sistema elektronske kontrole stabilnosti stabilizuje ljuljanje prikolice ili usporava vozilo kada je to neophodno. Ukoliko ove mere nisu dovoljne da se spreči eventualna opasnost, sistem dodatno redukuje obrtni moment motora i usporava vozilo, tako ono izlazi iz kritične zone brzine kretanja što je brže moguće.

 

Prijatna pojava: Izbalansiran, robusan, samouveren

 

Novi Combo Life ne samo što se razlikuje od ostalih sa svojim visokotehnološkim solucijama, izvanrednom prostranošću i izuzetnom svestranošću, već njega krase i atraktivne proporcije. U poređenju sa drugim automobilima iz segmenta, on ima kraće prednje prepuste i višu haubu motora. Izgleda izbalansiranije, robusnije i samouverenije. Spreda gledano, krasi ga tipičan Opelov identitet sa izvajanim detaljima, koji naglašavaju impresiju precizne i čvrste izrade. Visoka hauba motora sa dve jedre linije, koje se protežu od vetrobrana do maske hladnjaka, naglašava stabilnost vozila. Detalj koji dominira je anfas automobila, gde se prednji farovi sa LED dnevnim svetlima u tipičnom Opelovom izdanju u vidu krilaca, precizno spajaju i kreiraju ljupku definisanu liniju. Dva hromirana krila na masci u „zagrljaju“ drže Opelovu „munju“. Ugojeni lukovi točkova, povezani preko bočnih pragova, dodatno naglašavaju čvrstinu Opela Combo Life. Zadnji deo vozila je izraženo linearan, u vertikalnom maniru, naglašavajući vrhunsku praktičnost ovog automobila i uokvirujući ulaz u prtljažni prostor.

Što se enterijera tiče, ergonomija je odigrala ključnu ulogu, što je rezultiralo dobro organizovanim kokpitom, gde su sve kontrolne jedinice lako dostupne za vozača. Centralna konzola je jasno podeljena u tri različite sekcije. U svom gornjem delu, info-zabavni sistem zauzima većinu prostora. Ispod, vozač lako pronalazi kontrolne jedinice za grejanje i ventilaciju, dok se u donjem delu nalazi odgovarajući odeljak za bocu od 0,5 litara. Hromirani akcenti na volanu presvučenom kožom, ručicama vrata i ventilacionim otvorima dodatno doprinose izraženom karakteru.

 

Ispod haube, kupci Opela Combo Life će moći da biraju između čitavog niza turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva, kako u benzinskom, tako i dizel izdanju. Sve pogonske jedinice kombinuju zadovoljstvo u vožnji sa visokim nivoom ekonomičnosti. Motori su upareni sa šestostepenim manuelnim ili opciono sa osmostepenim automatskim menjačem, po prvi put dostupnim u ovoj klasi vozila.

 

¹Funkcioniše automatski iznad 5 km/h i ispod 85 km/h. Od 5 do 30 km/h stopa usporavanja da bi se redukovala brizna pri sudaru iznosi 0,9 g. Od 30 do 85 km/h, sistem koči do brzine čiji maksimum iznosi 22 km/h. Nakon prelaska ovog praga, neophodno je kočenje od strane vozača da bi se dodatno smanjila brzina.

²Aktivan ispod 10 km/h

³Mereno do vrha zadnjeg sedišta

4Mereno do krova

5Dostupno od 2019.

 

 

Irena Trifunovic

Opel Communication Manager Serbia

Procitajte i ...

Share