Vesti
Zanimljivosti
Galerija
Video
Saveti
Home » Vesti

Opel će biti održivo profitabilna, električna i globalna kompanija

Postavio , datum 9. novembra 2018. – 15:43 | 115 pregleda
  • Početni rezime nakon 12 meseci je pozitivan: Poboljšana konkurentnost u svim oblastima omogućava povratak ka profitabilnosti i investicijama
  • Proizvodna ofanziva sa osam novih modela u sledeće dve godine zajedno sa elektrifikacijom: Sasvim nova potpuno električna Corsa kao i Grandland X kao plug-in hibrid
  • Fokus na jačanju brenda, lakim komercijalnim vozilima i razvoju globalnih tržišta pokazuje konkretne rezultate

Riselshajm. Opel/Vauxall se vraća na put uspeha jednu godinu nakon predstavljanja PACE! strateškog plana. ,,PACE! je uspešan! Opel će biti održivo profitabilan, električan i globalan. Ovo je nešto na šta svaki radnik može da bude ponosan. Uspeli smo da se reorganizujemo u poslednjih 12 meseci i promenimo svoj način razmišljanja. Ostvarili smo profit od 502 miliona eura u prvih šest meseci 2018. i nastavljamo da naporno radimo na našem uspehu’’ – istakao je izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller).  

 

Jedna važna poluga za održiv ekonomski uspeh je poboljšana konkurentnost u svim oblastima kompanije. Opel je u prvoj polovini godine uspeo da smanji svoje fiksne troškove za 28 procenata. Potpisani su opširni sporazumi o unapređenju konkurentnosti sa društvenim partnerima na svim nivoima. To je omogućilo značajno poboljšanje odnosa troškova rada i prihoda. Kompanija je takođe ispunila svoje obećanje da će racionalizovati svoj viši menadžment: broj takvih menadžmentskih pozicija je smanjen za četvrtinu tokom poslednjih godinu dana. Opel jasno stoji pri svom cilju da izbegne zatvaranje fabrika. Vrše se investicije u različite lokacije i brojne fabrike su već dobile raspodelu koja se tiče novih proizvoda.

 

Opel takođe ubira plodove od integracije sa PSA grupacijom. Vozila koja dele multi-energetske platforme su do 50 procenata efikasnija što se tiče troškova razvoja dok Istovremeno poboljšavaju kvalitet. Sveobuhvatna kooperacija se ostvaruje i u brojnim drugim oblastima kompanije – kao što je stvaranje integrisane strukture prodaje u mnogim evropskim zemljama, kao i globalne funkcije.  

 

U međuvremenu, Inženjerski centar u Riselshajmu  je ojačao svoju poziciju u jezgru mreže za istraživanje i razvoj PSA grupacije: Pored 15 centara nadležnosti sa globalnom odgovornošću (uključujući sedišta, gorivne ćelije i napredne sisteme asistencije vozaču) za celu grupaciju, inženjeri smešteni u Riselshajmu takođe imaju vodeću ulogu u razvoju lakih komercijalnih vozila i nove porodice četvorocilindričnih benzinskih motora. Zbog prognoziranog prelaska kapaciteta usled smanjenja broja zadataka koji su dodeljeni trećim stranama, Opel je takođe objavio planove o strateškom partnerstvu sa kompanijom Segula Tehnologies kako bi zaštitili kvalifikovane kadrove u Riselshajmu i Dudenhofenu. Do dve hiljade zaposlenih u Opelu bi se pridružilo inženjerskom davaocu usluga. Dogovorena zaštita od otpuštanja do jula 2023. će ostati na snazi.   

 

CO2 ciljevi će biti postignuti zahvaljujući povećanom nivou elektrifikacije

 

Pristup sofisticiranim platformama PSA grupacije i pogonskim tehnologijama je osnova za sveobuhvatnu elektrifikaciju Opelove game. Četiri vozila će biti elektrifikovana već 2020. godine. Tu spadaju nova Corsa u potpuno električnoj varijanti sa pogonom na baterije, zajedno sa modelom Grandland X PHEV – prvim Opelovim plug-in hibridom. Ovi automobili su integralni sastojci Opelove proizvodne ofanzive.

Kompanija će na tržište tokom naredne dve godine izbaciti ukupno 8 novih modela. Već tokom 2024. postojaće električna verzija svakog Opelovog modela. ,,Ova ofanziva će snažno doprineti ispunjavanju strogih CO2 normi koje je postavila Evropska Unija.’’ – rekao je Lohšeler. Infrastruktura za punjenje je ključni faktor za razvoj elektrifikacije. Zbog toga, Opel će u saradnji sa svojim partnerima kao što je Grad Riselshajm doprineti razvoju infrastrukture punjača u sedištu kompanije.   

 

Još jedan od ključnih stubova strateškog plana PACE! je dalje jačanje brenda kao i jasan fokus ka profitabilnim segmentima,  ali i kombinovanje različitih kanala distribucije u zavisnosti od tržišta. Opel već pruža uvid u imidž brenda i filozofiju dizajna budućnosti sa konceptom GT X Experimental. Opel će još više biti posvećen svojim vrednostima: nemački, pristupačan i uzbudljiv. ,,Opel će ostati nemački, Vauxhall će ostati britanski. Nastavićemo da se jasno razlikujemo od svojih francuskih sestrinskih brendova.’’ – dodao je Lokšeler. Prvi konkretni rezultati ojačanog brenda su već vidljivi: pored značajno uvećanih kanala distribucije, veća kupovna moć je dovela do dobrih finansijskih rezultata u prvih šest meseci 2018. Uz to, značajno je pojačana lojalnost kupaca u odnosu na 2016.  

 

Fokus ka lakim komercijalnim vozilima kako bi se obezbedilo povećanje tržišnog udela

 

Opel napada profitabilni segment lakih komercijalnih vozila sa više energije nego ikada pre. Srednjoročno, kompanija želi da uveća svoj udeo na tržištu do nivoa segmenta putničkih automobila. Ovo će omogućiti u potpunosti obnovljena gama  i unapređenja ugovora sa dilerima (svaki diler Opela sada takođe može da prodaje laka komercijalna vozila). Nedavno predstavljeni novi Opel Combo je odmah uspeo da osvoji prestižnu nagradu ,,Međunarodni van godine’’. Opel je već primio 25 hiljada narudžbina od sredine septembra. Ovo znači da je kompanija već primila veći broj narudžbina za novi Combo od broja registracija njegovog prethodnika tokom cele 2017. godine. Pored toga, potpuno novi Opel Vivaro biće predstavljen tokom 2019. godine.   

 

Ofanziva ka izvozu na tržišta van Evrope takođe dobija zamah. Novi ugovori su potpisani sa snažnim uvoznicima kako bi brend rastao u mnogim zemljama kao što su Maroko, Tunis ili Južnoafrička republika. Već tokom ovog meseca, Opel će započeti sklapanje modela Grandland X za afričko tržište u novoj fabrici u Namibiji. Po prvi put je tokom prethodnih nedelja na evropskim tržištima ponuđena nova sveobuhvatna lizing ponuda – pod krovom brenda PSA grupacije Free2Move. Ovo će takođe doprineti značajnom stimulativnom rastu.

 

Mihael Lohšeler nastavlja sa naglašavanjem da je implementacija PACE! plana najviši prioritet za celokupnu organizaciju. ,,Nastavićemo da sve svoje napore uložimo u PACE! i bićemo održivo uspešni kao nemački brend.’’

 

Irena Trifunovic

Opel Communication Manager

Serbia, Montenegro, Macedonia, Albania

Procitajte i ...

Share