Vesti
Zanimljivosti
Galerija
Video
Saveti
Home » Vesti

Opel podiže jedra: Novi vanbrodski motor

Postavio , datum 14. jula 2016. – 16:35 | 414 pregleda

Opel podiže jedra: Novi vanbrodski motor za visokoperformantna plovila

  • Jedinstven: Prvi 2,0-litarski dizelaš u klasi vanbrodskih motora od 200 ks
  • Specijalan: Cimco Marine AB iz Švedske je razvio agregat
  • Talentovan: Performanse brodskog motora u kombinaciji sa fleksibilnošću vanbrodske jedinice

 

OXE Dizel

Riselshajm. Ime otkriva mnogo toga: Opelov dizel motor je adaptirao Cimco Marine AB i nazvao ga OXE. Vanbrodski motor je baziran na 2,0-litarskom dizel agregatu, kojeg Opel proizvodi u nemačkoj fabrici u Kajzerslauternu. On se inače nalazi ispod hauba modela Cascada, Insignia i Zafira. Verzija četvorocilindarskog motora za plovila isporučuje 147 kW/200 ks pri 4.100 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 400 Nm pri 2.500 o/min.

 

„Prodajući komponente, mi smo zakucali na vrata malog ali važnog tržišnog segmenta u kojem su naši proizvodi veoma popularni. OXE Diesel je savršen primer. Mi igramo važnu ulogu u proširivanju primene našeg motora koji se proizvodi u Kajzerslauternu“, rekao je Aleks Tilemans (Alex Thielemans) Opelov menadžer sektora prodaje komponenti.

 

OXE dizel motor se proizvodi u Nemačkoj i izrazito je izdržljiv i lak za servisiranje. Kada se upotrebljava u maritimne svrhe, motor zahteva servisiranje tek na svakih 200 časova, što je dvostruko veći raspon u odnosu na benzinski motor koji se servisira svakih 100 sati, uz veliki servis nakon 2.000 časova. Brodski motori trpe ogromne napore jer moraju da rade pod punim gasom najveći deo vremena. Pri tom procesu, ovaj turbo dizel motor troši 43 litre goriva na čas, što je impresivnih 42 odsto manje goriva u odnosu na odgovarajuće moderne dvotaktne vanbrodske motore (73 litre). Pored toga, tihi Opelov dizel redukuje buku u velikoj meri. Iz tog razloga, dizel motor produžava plovnu autonomiju brzih čamaca dizajniranih za pecanje u dubokom moru, spasilačke misije ili za potrebe ribljih farmi u priobalnim vodama. Zapravo, jedan od prvih OXE isporučenih motora koristi jedna škotska farma lososa. Dodatna prednost dizel motora je činjenica da je gorivo niske zapaljivosti. Neka pristaništa čak zabranjuju pristup čamcima sa benzinskim vanbrodskim motorima zbog potencijalne opasnosti od požara. Ova zabrana se ne odnosi na OXE.

 

OXE Dizel_1„Opelov motor je odabran jer je „remek-delo“ inženjeringa, a dobro je dokazan kroz stotine miliona pređenih kilometara. Potreba za prebacivanje sa benzinskog na dizel pogon je bila neophodna da bi se redukovali rizici od požara, da bi se obezbedio pouzdaniji i trajniji proizvod sa dužim servisnim intervalima za intenzivnu komercijalnu upotrebu, veću autonomiju po satu pri punom gasu, uz  povećanu geografsku dostupnost dizela“, objasnio je Magnus Folin, CEO Cimco Marinea.

 

Cimco Marine AB je testirao nekoliko dizel motora za putničke automobile da bi pronašao jedinicu koja najviše odgovara datim potrebama. Opelov četvorocilindraš je odneo pobedu zahvaljujući svojoj robusnosti. Intenzivna testiranja su sprovođena tri godine, do kraja 2015. „Mi smo testirali ovaj motor godinama i on je dokazao da je ekstremno robusan i trajan“, istakao je Krister Flodman (Christer Flodman), tehnički menadžer Cimcoa. Iz tog razloga, doneta je odluka da se potraži motor koji se pravi u Nemačkoj – „Pouzdani Opel“.

 

Masimo Žiro (Massimo Giraud), asistent glavnog inženjera u Opelovom razvojnom centru u Torinu, objašnjava: „Adaptiranje našeg motora za potpuno različito okruženje i namenu je bio značajan izazov. Morali smo da menjamo karakter agregata, u potpunosti promenivši njegovo podešavanje. S obzirom na prirodu maritimne upotrebe motora, izbegli smo visok obrtni moment pri niskim obrtajima po čemu je on čuven, i ciljali smo ka većoj izlaznoj snazi, neophodnoj za visoke krstareće brzine. Misija uspela!“

 

Cimco je takođe prilagodio redni četvorocilindraš za upotrebu na nemirnim morima. Motor ima sistem suvog kartera, što garantuje snabdevanje uljem bez obzira na uslove. Patentirani potisnik sa kaišem prenosi snagu motora kroz pogonski sistem do propelera, koji može da se nosi sa visokim obrtnim momentom turbo dizela. Ovaj sofisticirani pogonski sistem skiperu obezbeđuje dobru kontrolu pri niskim brzinama, što je od ključnog značaja pri potragama i spasilačim misijama, što je trenutno nedostupno kad su u pitanju dvotaktni vanbrodski motori niskog obrtnog momenta. Na kraju, ali ne i manje važno, OXE Diesel ima zatvoren sistem hlađenja, što je odlučujuća prednost pri ledenim uslovima ili vodama sa bujnom vegetacijom.

 

Irena Trifunovic
Communication Manager Serbia



 

Procitajte i ...