Intervju sa Smokijem Nagatom. Kazuhiko "Smoki" Nagata je mekan i slatkorečiv čovek. Nije ni previše visok ni previše nizak.Veoma je mršav. Nosi odeću koja visi na njemu tako da izgleda još manji. Mnogo puši i ugrabiće svaku priliku da to i uradi. Puši kada pije jutarnju kafu, puši na terasi svoje sobe, puši čak i kada tjunira automobile. To je deo njegovog karaktera kao što su to i njegove oči, prodorne ali nežne. On živi i diše automobile. To je sve o čemu misli i o čemu bi želeo da misli.
Nije veliki govornik ali mnogo gestikulira. Kada govori onda je nemiran. Možda to ima veze sa činjenicom da sedi do čoveka sa velikom kamerom uperenom u njega koja će da mu ukrade dušu… Često trlja ruke, igra se s upaljačem, i lupka prstima po stolu. Unervozio se kada je slikan sa cigaretom, ali na kraju krajeva i on je samo čovek kao i svaki drugi koji daje untervju. Za nas fanatike on je ipak mnogo više od običnog čoveka. On je velika misterija i legenda.
Linberg: Kako ste počeli da se bavite tjuniranjem automobila i šta je uticalo na Vas da postanete to što jeste?
Smoki Nagata: Trenutno se Top Secret nalazi u gradu Čiba u Japanu, ali odrastao sam na Hokaidu. Prekriveno je farmama. Moji roditelji su imali farmu na kojoj sam pomagao od svoje 14. godine. S obzirom da u okolini nije bilo ničega, morali smo da vozimo porodični kamionet u čemu sam takođe učestvovao kako bih pomogao porodici. Vozio sam ga svaki dan i zaljubio se u vožnju.
Toliko sam počeo da uživam u vožnji da sam kupio motocikl iz zabave. I dalje sam vozio porodični kamionet kada je to bilo potrebno. Tokom tog vremena kupio sam čak i karting i počeo da se zaljubljujem u brzinu. Pošto nisam imao gde da vozim karting s obzirom da je celo okruženje bilo prekriveno farmama, počeo sam da vozim na ulici.
Nakon toga sam najzad kupio auto. Bio je to Mitsubishi galant GTO iz 1970. godine sa blatobranima. Jednom prilikom predsednik Tojote mi je pomogao da sredim kvar i rodilo se prijateljstvo pa sam počeo da radim za Tojotu kao mehaničar. Sama mehanika nije bila previše zabavna i poželeo sam da menjam i modifikujem automobile iz ličnog zadovoljstva. Uživao sam u tome i hteo da postanem trkač. Pošto je to bilo teško na Hokaidu, preselio sam se u Tokio.
Kada sam došao tamo, zainteresovao sam se za Trust/Greddy. Imali su trkačke programe i pitao sam ih da mi daju bilo kakav posao kako bih ušao.
Linberg: Šta ste radili u firmi Trust/Greddy?
Smoki Nagata: Kada sam počeo, bio sam u odeljenju pakovanja. Pakovao sam stvari kao što su izduvi i turbine. Kao što možete zamisliti, to nije bilo zabavno. Ali nakon radnog vremena odlazio sam do trkačke sekcije da ponudim svoju pomoć što su oni naravno sa zadovoljstvom prihvatili s obzirom na manjak ljudstva.
Dok sam radio u trkačkoj sekciji, gledao sam ih kako prave delove za svoje automobile jer sam želeo da naučim to da radim. Tokom kasnih sati, kad više nikog nije bilo u firmi, pravio sam sopstvene delove. Nisam želeo da iko zna da to radim, ali je onda glavni menadžment firme to saznao. Želeo sam da dam otkaz kako ne bih dospeo u veću nevolju od one u kojoj sam bio. Menadžement mi je saopštio da ja ne mogu da dam otkaz jer oni izuzetno cene moj rad. Rekli su mi da mogu da nastavim da radim na svojim stvarima, ali da niko drugi u firmi ne zna za to. Godinu dana kasnije otvorio sam svoju firmu, Top Secret. Ime je, kao što pretpostavljate, nastalo od mog vremena provedenog u firmi Trust/Greddy. Menadžment je rekao da moj samostalni rad treba da ostane tajna (secret). Hahaha.
Linberg: Koji je bio prvi auto koji ste napravili pod imenom Top Secret?
Smoki Nagata: Kada sam počeo, nisam imao para da kupujem sopstvene automobile. U Makuhari u Tokiju, gde se svake godine održava sajam automobila, u početku su bile popularne ulične trke s obzirom na veoma dugačak pravac u blizini upravne zgrade. Ljudi su učestovali u drag trkama pa mi je prva mušterija bila Toyota Soarer sa 7MGTE motorom.
Linberg: Koji je Vaš omiljeni automobil koji ste napravili?
Smoki Nagata: Veoma sam voleo svoj prvi test automobil R32 GTR. Ali moj omiljeni je Toyota Supra V12. Radim na njemu već godinama i svaki put ga menjam i unapređujem.
Linberg: Dosta ste putovali. Koje Vam je najomiljenije mesto gde ste bili i zašto?
Smoki Nagata: To je zemlja koja je ostavila najjači utisak na mene zato što sam tamo zaglavio zatvor. U pitanju je Velika Britanija.
Linberg: Koji su to koraci koje preduzimate kada tjunirate automobil?
Smoki Nagata: Ono čemu težim je izbalansiranost celog automobila, a ne samo konjskih snaga. Kada kočite pri velikim brzinama i pritom možda trebate da izbegnete neki objekat, auto i dalje treba da bude bezbedan. Fabrički auto je vrlo nesiguran i nestabilan pri velikim brzinama tako da ja tjuniram automobile da budu bezbedniji. To je moja filozofija. Što brže ideš, moraš biti bezbedniji.
Autor: Linhbergh Nguyen
Objavljeno uz dozvolu sajta speedhunters.com.
Više...
DDOR ECO Bg Car Show 2022 i OPCS
Novi početak redovnoh skupova – Aprilski skup OPCS-a
FB Humanitarna licitacija Moterey i OPCS