Nakon 25. godina od osnivanja, Opel postaje jedan od najuspešnijih proizvođača šivaćih mašina koji je svoje proizvode plasirao u Evropi, Rusiji, Severnoj Americi i Indiji. Od 1887. počinje nova faza u istoriji ove kompanije – prelazak na proizvodnju bicikala, čija je cena tada bila izuzetno visoka. Tokom godina, Opel postaje i najveći svetski proizvođač dvotočkaša.
Prvi „Opel“ automobil je sklopljen 1899. nakon 37 godina inžinjeringa i iskustva u drugim granama industrije. Iako Adam Opel, osnivač kompanije, nije doživeo trenutak prelaska na motorna putnička vozila, njegova porodica je nastavila započetu viziju, nastojeći da automobile učini dostupnim širokim masama. Prvi pokušaj je učinjen u saradnji sa partnerima. Tek 1902. predstavljen je Opel u potpunosti razvijen sopstvenim snagama. Reč je o modelu 10/12 sa dvocilindričnim motorom. Sedam godina kasnije stiže i kompaktni dvosed koji je posebno bio popularan među nemačkim seoskim lekarima, te je stoga i nazvan Doktorwagen. Kada je preteća svetska ekonomska kriza je zapretila i „Opelu“, porodica je u potrazi za snažnijim partnerom počela pregovore sa „Dženeral Motorsom“, koji je otkupio veći deo akcija 1929. godine. Drugi svetski rat je uzeo svoj danak, ali je usledio oporavak, nakon koga je nemačka kompanija postala poznata širom sveta.
Najznačajnije godine u istoriji „Opela“
1899. – Opel potpisuje ugovor sa proizvođačem kočija po imenu Friedrich Lutzmann. Tako je nastao Opel Patent Motor Car, System Lutzmann.
1901. – Francuz Alexandre Darracq započinje licenciranu proizvodnju modela Darracq.
1902. – Predstavljanje prvog automobila u potpunosti razvijenog od strane „Opelovih“ stručnjaka: Opel 10/12 sa novim dvocilindričnim motorom i ugrađenom vodenom pompom. Maksimalna brzina ovog vozila iznosila je oko 45 km/h.
1906. – Otvorena dodatna fabrika u Berlinu. Jubilarni hiljaditi automobil izašao iz pogona.
1909. – Lansiran model 4/8 sa četverocilindričnim motorom, poznatiji kao Doktorwagen – tada je koštao 3.950 maraka. Opel pravi prve korake ka stvaranju automobila dostupnih širokim narodnim masama.
1912. – Proizveden jubilarni 10.000-ti Opel. Prvi kolektivni ugovor sa radnicima definisao 55.5 radnih sati i minimalnu platu od 36 feninga po satu.
1914. – Opel postaje najveći nemački proizvođač automobila, prodavši 1.335 vozila. Započinje i zapošljavanje žena u fabrikama.
1924. – Opel investira million zlatnih maraka u modernizaciju pogona i postaje prvi nemački proizvođač koji je primenio masovnu proizvodnju na pokretnim trakama.
1928. – Sa udelom na tržištu od 37.5% i prodatih 42.771 jedinica Opel se pozicionira kao najveća nemačka auto kompanija.
1929. – General Motors preuzima 80% akcija kompanije. Opel postaje prvi nemački proizvođač koji osniva osiguravajuću kompaniju i banku radi finansiranja prodaje.
1931. – General Motors preuzima preostalih 20% akcija. Opel sada ima 13.000 zaposlenih, a dnevno sklapa 500 automobila i 6.000 bicikala.
1935. – Na salonu automobila u Berlinu, predstavljen prvi nemački serijski automobil sa integrisanom šasijom i karoserijom u potpunosti izrađenim od čelika – model Olympia sa motorom od 1.3 litara. Sa godišnjom proizvodnjom od 100.000 jedinica, Opel je najbolji u Nemačkoj.
1936. – Sa godišnjom proizvodnjom od 120.923 vozila, postaje najveći evropski proizvođač.
1937. – Nakon decenija na mestu svetskog lidera kada su u pitanju bicikli, Opel prodaje sve pogone u kojima se sklapaju dvotočkaši kompaniji NSU, kako bi se u potpunosti skoncentrisao na automobile.
1940. – Iz fabrike izašlo jubilarno milionito vozilo. Proizvodnja putničkih automobila se u oktobru zaustavlja zbog rata.
1944. – Rüsselsheim and Brandenburg fabrike bivaju potpuno uništene u bombardovanju.
1945. – Proizvodna oprema za model Kadett preuzeta od strane Sovjeta.
1946. – Stiže prvi posleratni Opel – kamion Blitz od 1.5 tona. Nakon njega se ponovo lansiraju Olympia i Kapitan.
1950. – Završena rekonstrukcija fabrike Rüsselsheim.
1956. – Proizveden jubilarni dvomilioniti Opel. Dupliraju se proizvodni kapaciteti otvaranjem nove fabrike K40.
1962. – Opel proslavlja stogodišnjicu postojanja i otvara još jednu fabriku u gradu Bochum.
1966. – Milioniti Kadett sišao sa pokretne trake. Otvaraju se još dve fabrike.
1972. – Opel se vraća na mesto najvećeg proizvođača u Nemačkoj sa 20.4% udela na tržištu.
1981. – Opel postaje prvi proizvođač koji je počeo da koristi boje na bazi vode, čiji je hemijski sastav znatno manje štetan po životnu okolinu.
1982. – Otvorena nova fabrika u Španiji, u Saragosi u kojoj se sklapa Corsa.
1983. – Dvadesetmilioniti automobil napušta pogon Rüsselsheim. Kvačila bez azbesta postaju standard.
1985. – Svi modeli ove marke sada su dostupni sa katalitičkim konvetorom (katalizatorom).
1987. – Proslava 125 godina od osnivanja. Novi pogon u gradu Bochum postavlja svetske standarde kroz upotrebu boja rastvorljivih u vodi.
1989. – Ka kupcima krenuo 25-milioniti Opel – Omega u karavan verziji.
1990. – Započinje nova faza. Širi se ponuda modela i započinje prodor na nova tržišta. Opel postaje glavni „Dženeral Motorsov“ centar razvoja van Severne Amerike.
1994. – Opel lansira 30-milionito vozilo i postaje glavni sponzor FIFA svetskog kupa u SAD.
1995. – Otvaranje fabrike u Poljskoj – Opel je prva nemačka kompanija koja se odlučila na ovakav korak.
1997. – Opel i Bertone proslavljaju 10 godina saradnje, tokom koje je plasirano 105.000 kabrioleta sklopljenih u „Bertoneovoj“ fabrici u Torinu, u Italiji.
2002. – Startuje ofanziva novih modela. Stižu Meriva i inovativni Signum kao plodovi velikih investicija. Lansiraju se ECOTEC motori nove generacije. Uvodi se dvogodišnja garancija za sve modele.
2003. – Opel Speedster Turbo, četiri nova CDTI motora, kao i tehnologija TWINPORT za benzinske motore.
2004. – Opel Astra ulazi u treću generaciju, predstavljena Tigra Twintop kao i Astra karavan. Astra GTC predstavljena na sajmu u Parizu.
2005. – Svetska premijera modela Astra OPC i Zafira OPC na sajmu u Ženevi.
2006. – Novi Opel GT predstavljen na sajmu u Ženevi.
2007. – Predstavljena nova Astra sa novim motorima, poboljšanom tehnologijom i osveženim dizajnom. Startovao OPC Race Camp. Corsa GSi od150 KS predstavljena na sajmu u Barseloni.
2008. – Predstavljena Opel Insignia i proglašena za automobil godine 2009.
2009. – Najava novog modela Opel Astra.
Početkom 2009. budućnost Opela je izgledala nesigurna zbog toga što je General Motors usled svetske ekonomske krize doveden do bankrotstva. Međutim, 30. maja 2009, objavljeno je da je postignut dogovor o transferu većinskog dela Novog GM-a Evrope (New GM Europe – Opel i Vauxall bez Saaba), u ruke konzorcijuma koji predstavljaju Sberbanka iz Rusije (35%), Magna International iz Kanade (20%) i Opelovi radnici i dileri (10%). Predviđeno je da GM zadrži manjinski deo od 35%.
2010. – Nova Opel Corsa.
– Predstavljena nova poboljšana Opel Corsa sa mnogo više opreme, i većim opsegom motora.
– Nova Opel Meriva debituje: Fleksibilan šampion sija sa svojim jedinstvenim konceptom enterijera i sarkama zadnjih vrata. Ubrzo nakon lansiranja, strucnjaci za ledja “AGR“ sertifikuju Merivu za ukupni ergonomski koncept. U jesen dobija nagradu “ Zlatni Volan“.
– Druga generacija Movan-a je predstavljena. Novi kombi nudi se sa 4 vrste medjuosovinskog rastojanja, tri visine krova i sa prednjim ili pogonom na sve tockove u ukupno preko 300 varijanti.
– Opel pokrece investicioni program u milijardama. U roku od 5 godina, 11 milijardi evra treba da idu u pravcu obnavljanja portfolija.
– Opel Astra Sports Tourer je imala premijeru na salonu automobila u Parizu. Sa svojih 213kw / 290ks dvolitarski turbo motor, GTC koncept nudi uvid u kompaktne kupe verzije Astre.
2011. – Opel Antara off-roader
– Opel Antara ide u drugi krug sa optimizovanim dizajnom, unapredjenim enterijerom i efikasnijim motorom.
– Opel je ponovo akcionarsko drustvo izlistano 5. Januara u registru.
– Pocetkom godine Opel dobija novi izgled, sveze boje i novi enterijer. Sa Start/Stop tehnologijom i 70kw / 95ks motorom Corsa EcoFlex trosi samo 3.5L dizela na 100km. Popularni opseg boja je produzen sa Corsa Color Stripes linijom.
2012. – Ampera
U martu Opel Ampera osvojila je nagradu „Automobil godine 2012.”. Ovo, međutim, nije jedina nagrada za ovo revolucionarno električno vozilo. Uprkos velikim izazovima s kojima se suočava tržište električnih automobila, Ampera je u vrhu lestvice električnih putničkih automobila u Evropi.
Opel je unapredio i svoj uspešni bestseler i dao Astrinoj gami novi, svežiji izgled uvođenjem novog sedana i dajući petovratnom modelu, kao i karavanu Sports Tourer, elegantniji izgled spolja i unutra.
Na međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2012. Opel je imao dve svetske premijere. Opel je proširio svoju gamu novim kompaktnim SUV vozilom Mokka, koja nudi atraktivan dizajn i inovativne tehnologije, kao i funkcionalnost luksuzne klase. Druga svetska premijera bila je nova Astra OPC – najsnažnija Astra ikad.
Potpuno novi ADAM imao je svoju svetsku premijeru u Parizu. Poznat po svoja tri različita sveta opreme koji predstavljaju scenografiju za čistu individualnost i originalnost, ovaj trendi, urbani automobil uveo je neograničeni potencijal prilagodjavanja zahvaljujući konfiguratoru na Internetu.
U svojoj 150. godišnjici poslovanja, brend iz Riselshajma vratio se auto trkama u formi međunarodnog relija s novim Opel ADAMOM i stazom za novu Astru OPC.
I na kraju, Zafira Tourer zaokružuje dug spisak Opelovih nagrada za 2012. godinu. Šest modela bilo je u konkurenciji vanova, ali je samo Opel Zafira Tourer izašla kao pobednik u svojoj klasi i osvojila nagradu „Zlatni volan 2012.”.
2013. – Cascada
S novom Cascadom, Opel je uputio izazov tradicionalnom načinu razmišljanja ponudivši otmen automobil mekog krova koji se može voziti tokom čitave godine, vrhunskog kvaliteta.
Nagoveštaj još više budućeg glamura dat je u Frankfurtu na Međunarodnom salonu automobila kad je Opel prikazao Monza concept. Dok ime podseća na neke od snažnih kupea iz 70tih, prekrasan, elegantan oblik i fantastična unutrašnjost jasno su pokazali šta očekuje kupce Opela u blliskoj budućnosti.
Predstavljen je model Opel Insignia Country Tourer kojim je Opel debitovao na premijum tržištu krosovera, civilizovanim i elegantnim, robusnim, a pritom komfornim konkurentom s inteligentnim pogonom na sva četiri točka – AWD i naprednim sistemom za informisanje i zabavu s IntelliLink povezivanjem.
2014. – Opel Astra OPC Extreme
Ova godina je dobro počela prestižnom nagradom Izbor čitalaca časopisa Auto, Motor & Sport za Opela ADAM.
U februaru, Opel Astra OPC Extreme, najbrža Astra ikad, predstavljena je na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi.
U aprilu, trimilioniti automobil je sišao s Opelove proizvodne trake u Ajzenahu i to je bio ADAM. U aprilu je i Mokka odbranila titulu „Automobila godine s pogonom na sva četiri točka“časopisa Auto Bild, a usledilo je 300,000 porudžbina u oktobru.
U septembu, zvanično je najavljen novi Opel KARL čime se povećao izbor u gami malih automobila uz ADAMA i Corsu.
Nova, 5. generacija Corse lansirana je uz velike pohvale na sajmu automobila u Parizu, u oktobru. Na istom sajmu, zvanično je predstavljena i nova, uzbudljiva, sportska zvezda ADAM S.
Nova Vivaro gama predstavljena je u aprilu u Birmingemu na Međunarodnom sajmu komercijalnih vozila. Istovremeno, debitovao je i novi Movano. U septembru, dinamični, krajnje funkcionalan Opel Vivaro Combi predstavljen je na salonu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru.