- Poslednja reč tehnologije 4×4: plug-in hibrid Opel SUV sa električnim pogonom na sva četiri točka
- Četiri načina vožnje: “Električni”, “Hibrid”, “Pogon na sva četiri točka” i “Sport”
- Snaga napajanja: do 300ks ukupne snage
- “e-Save”: čuva energiju za kasnije korišćenje
Rüsselsheim: Opel donosi sjajne vesti za promatrače ptica, šumare, jahače, ribolovce, mornare… Sa novim Opel Grandland X Hibrid4 mogu tiho da se kreću šumom, preko pašnjaka ili do obale, jer elegantni SUV poseduje električni pogon na sva četiri točka. Ako se baterija priključnog hibrida od 13,2 kWh napuni, a vozač ima laku desnu nogu, Grandland X u režimu „pogon na sva četiri točka” pokreću samo dva električna motora. Što je ne samo tiho, već i vrlo efikasno, jer Grandlandu X-u nije potrebna osovina. Takođe, veliki obrtni moment elektromotora dostupan je od prvog pritiska gasa i pruža optimalnu vuču na slabim površinama.
Plug-in hibrid: najbolje iz oba sveta
Prvi hibridni pogon na sva četiri točka nemačkog brenda kombinuje najbolje od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem – za snažne performanse i korisni električni domet. Dinamičnu vožnju u svakom trenutku osiguravaju četiri načina vožnje: „električni“, „hibridni“, „pogon na sva četiri točka“ i „sport“
Opel Grandland X Hibrid4 pokreće 1.6-litarski turbo benzinac i dva električna motora koji nude ukupnu snagu od 221kW (300ks). Prema WLTP1, potrošnja goriva (kombinovana vožnja) je 1,4-1,3 l/100km, emisija CO2 32-29
1 Spomenuti podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su u skladu s homologacijom WLTP (uredba EU 2017/948). Od 1. septembra 2018. nova vozila su homologovana po Svetskom harmonizovanom postupku za laka ispitivanja vozila (WLTP), što je novi, realniji postupak ispitivanja za merenje potrošnje goriva i g/km (NEDC2: 1.6-1.5 l/100km, 36-34 g/km CO2). Četvorocilindrični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa 147kW (200ks) posebno je dizajniran da zadovolji zahteve hibridnog vozila. Maksimalna brzina Grandland X Hibrid4 iznosi 235km/h.
Električna jedinica sastoji se od dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini. Snaga prednjeg električnog pogona iznosi 81kW (110ks), a zadnjeg 83kW (113ks). Prednji elektromotor prenosi snagu na prednje točkove pomoću elektrifikovanog osmostepenog automatskog menjača. Drugi elektromotor i diferencijal integrisani su u zadnju osovinu, što Grandland X Hibrid4 čini vozilom sa pogonom na sva četiri točka sa optimalnom vučom. Do 59 kilometara može se voziti isključivo na struju tokom ciklusa vožnje WLTP1, (67-69km NEDC 2).
Četiri načina vožnje: bez emisija u gradu, snažan na otvorenom putu
Uz Grandland X Hibrid4, vozači mogu birati između četiri različita načina vožnje u zavisnosti od svojih želja i zahteva:
- „Hibridni“ režim se fokusira na optimizaciju potrošnje goriva u vozilu. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motori rade zajedno ili naizmenično, u zavisnosti od uslova i stila vožnje.
- U „Elektro“ režimu, Grandland X Hibrid4 pokreće isključivo električna energija. U većini slučajeva pogon se isporučuje sa zadnjim elektromotorom, plus prednjim motorom kada vozaču treba više snage. Kada se pritisne gas do kraja, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se pali i isporučuje se maksimalna snaga. Maksimalna brzina u čisto električnom pogonu je 135km/h.
U režimu „pogon na sva četiri točka“, Grandland X Hibrid4 pokreću prednji i zadnji točkovi.
i emisija CO2. WLTP potpuno zamenjuje Novi evropski pogonski ciklus (NEDC), koji je ranije bio korišćeni postupak. Zbog realnijih uslova ispitivanja, potrošnja goriva i emisija CO2 izmerena pod WLTP u mnogo slučajeva su veća u poređenju s onima izmerenim u NEDC. Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 mogu se razlikovati zavisno od određene opreme, opcija i dimenzije guma.
2 Spomenuti podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 određuju se prema novom Svetskom harmonizovanom postupku ispitivanja lakih vozila WLTP (Uredba EU 2017/948), a odgovarajuće vrednosti se šalju nazad u NEDC kako bi se uporedili sa drugim vozilima. Za najnovije informacije kontaktirajte vašeg prodavca. Vrednosti ne uzimati u obzir posebno za upotrebu i uslove vožnje, opremu ili opcije jer mogu varirati zavisno o dimenziji guma.
Režim „Sport“ kombinuje snagu elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za posebno dinamičan stil vožnje. Izlazna snaga sistema je ekvivalentna snazi motora sa unutrašnjim sagorevanjem plus snaga elektromotora u određenom vremenskom trenutku. Na primer, Grandland X Hibrid4, motor sa unutrašnjim sagorevanjem snage 147kW (200ks) i dva elektromotora (prednji / zadnji: 81 / 83kW) i jednom baterijom od 90kW ima ukupnu snagu od 221kW (300ks).
Vozite pametno, sačuvajte energiju za kasnije: „e-Save“ i regenerativno kočenje
„E-Save“ omogućava čuvanje električne energije smeštene u visokonaponskoj bateriji za kasniju upotrebu, npr. za vožnju u područjima koja su samo za električna vozila. Sva ili deo energije koja se sačuvala u bateriji može se uštedeti i iskoristiti. Funkcija se aktivira preko ekrana osetljivog na dodir interaktivnog sistema.
Pored toga, regenerativno kočenje upija kinetičku energiju tokom usporavanja koja bi se u suprotnom rasipala u vidu toplote. Kupac može izabrati između dva načina rekuperacije koji električne motore pretvaraju u generatore, tako da se električna energija može vratiti u bateriju i sačuvati.
Irena Trifunovic
Marketing and Communication Manager
Više...
Nova Opel Mokka-e osvojila “Zlatni volan 2021”
Bez straha od mraka: Intelli-Lux LED® svetla iz Opela
Nova Opel Astra: Samouverena, Električna i efikasna