Insignia Country Tourer je, zapravo, putnička verzija kompakt SUV vozila. Dakle, sve ono što SUV nudi, ali upakovano u karoseriju limuzine. Tačnije, nudi skoro sve. Da li je to dovoljno da se kupci odreknu klasičnog „terenskog“ imidža koji nude SUV vozila, a koja su sve češće alternativa vozilima iz D segmenta.
Nova Insignia je imala svetsku premijeru na jesen 2013, na Sajmu automobila u Frankfurtu, dok je prezentacija novog modela za domaće tržište održana u početkom novembra iste godine.
Kada kažemo „nova generacija“ zapravo mislimo na vrlo detaljnu restilizaciju, koja je jasno vidljiva kada je u pitanju unutrašnjost automobila. Insignia je spolja relativno malo izmenjena, a fokus unapređenja je bio na ergonomiji i kvalitetu enterijera, modernijoj tehnologiji kako po pitanju informacija i zabave, a tako i po pitanju bezbednosti. Upravo ti novi sistemi su i zahtevali izvesnu modernizaciju centralnog grebena kako bi se nekako smanjio broj tastera i centralizovao način na koji se upravlja svim tim sistemima.
Pored tih unapređenja, novost postoji i kada je u pitanju ponuda karoserija. U ponudi se sada nalazi i model koji nam je bio na testu – Country Tourer (u daljem tekstu CT). Sticajem okolnosti umesto klasičnog modela, na test smo prvo dobili jedan od najskupljih modela u ponudi, tako da tek u nekom od narednih tekstova treba da pišemo o cenovno daleko prihvatljivijoj limuzinskoj verziji nove Insignije.
Šta novu karoseriju izdvaja u odnosu na klasičnu karavan, kojeg u Opel nomenklaturi krasi naziv Sport Tourer, karoseriju? Ideja je da se ponudi putnički automobil koji će imati većinu mogućnosti koje nude vozila iz sve popularnijeg kompakt SUV segmenta, kako bi se vozačima ponudila istu sigurnost i samopouzdanje kada je asfaltna podloga klizava kao rezultat kiše, snega, susnežice.
Opel marketing odeljenju je jasno da će veliki broj SUV kupaca i dalje ostati pri svojoj nameri, samo zato što SUV karoserija donosi i subjektivni osećaj spremnosti na sve. No, ono što će Country Tourer uraditi je da privuče kupce koji sa malo manje emocija, a više rezona pristupaju izboru automobila, pa će tako pored identičnog pogona, on ponuditi i više putničkog i prtljažnog prostora. Dodatno, vozne karakteristike će uvek biti na strani limuzine – bez obzira da li se radi o angažovanoj vožnji planinskim putevima prošaranim serpentinama, magistralnim pravcima ili kada je u pitanju vožnja autoputem. U svim ovim uslovima, Country Tourer će biti tiši, ekonomičniji i udobniji.
Ono što se gubi ovakvim izborom je mogućnost da eksperimentišete kada su u pitanju silasci van asfaltnih drumova, zato što Country Tourer ima tek nešto viši klirens u odnosu na standardne Insignia modele, tako da i pored zaštite donjeg postroja morate biti podjednako oprezni kao i kada ste za volanom putničkog automobila. Tačnije, možete proći putevima koji nisu asfaltirani, ali će ipak biti problematično ukoliko se uputite ka manje prohodnim (i "razlokanim") šumskim putevima.
Pre izvesnog vremena smo na testu imali Opel Cascada koji je, u izvesnom smislu, promenio način na koji posmatramo Opel. Ne zato što je to kabriolet ili zato što je ekran na centralnoj konzolu imao za jedan inč veću dijagonalu od onoga što smo do sada sretali, već zato što je završna obrada bila na vrlo visokom nivou, daleko bliža premium vozilima nego što bi se to očekivalo. Slična stvar je i sa Insignia Country Tourer modelom. Bogata oprema, odlični materijali i kvalitetna završna obrada su, ako bi zanemarili Opel značke, lako mogli biti zamenjeni sa nekim premium vozilom.
Insignia Country Tourer nema mnogo konkurenata, a pogotovu ih nema mnogo kada je u pitanju domaće tržište. Jedina opcija je Subaru Outback, a ukoliko ste raspoloženi za plaćanje premium marke tu je A6 Allroad. Spisak se sa ta tri modela završava, zato što domaći uvoznici mahom ne nude ove modele sve i ako ih njihov principal nudi. Jednostavno, potražnja za ovakvim modelima je veoma mala tako da je Outback jako teško videti na ulici, čak i teže nego što se može videti daleko skuplji A6 Allroad.
Ostatak sjajnog, sveobuhvatnog testa, možete pogledati na sajtu Nacionalna klasa, uz čije odobrenje i prenosimo ovaj deo testa .
Autor: Nemanja Šarović
Više...
DDOR ECO Bg Car Show 2022 i OPCS
Novi početak redovnoh skupova – Aprilski skup OPCS-a
FB Humanitarna licitacija Moterey i OPCS