Novosti test: ” Opel Combo 1,3 cdti ekofleks ”
Dobar izbor za vlasnike malih radnji i preduzetnike. ”Snagator” u malom pakovanju.
OPEL je ponudio malog po dimenzijama, a velikog po učinku “radnika” koji će vlasnicima trgovinskih radnji, poljoprivrednicima, preduzetnicima i svima onima koji žele da ne baš mali teret, lako, brzo i ekonomično, dopreme i kroz najuže, najzakrčenije gradske ulice. Pri tome u “Opelu” su se nosili filozofijom da “radno mesto na točkovima” mora omogućiti i vozaču maksimum komfora i bezbednosti.
Vozač prilikom ulaska u kabinu već je na prvi pogled obradovan. Položaj za volanom je izuzetan. Tome doprinosi mogućnost podešavanja volana i po dubini i po visini. Sedište je široko, udobno, dobro ergonomski oblikovano tako da i posle više sati u njemu, vozač neće imati utisak da je u dostavnom vozilu već nekom automobilu, srednje klase. Vetrobransko staklo je ogromno, preglednost je samim tim veoma dobro, a tu su i veliki retrovizori sa “konveksnim” staklima koji vam pomažu kod parkiranja, kretanja u rikverc jer pokrivaju “mrtve uglove”.
Komandna tabla je pregledna, menjač je postavljen visoko, precizan je, i lak za upotrebu. Tu je i naslon za desnu ruku vozača koji se po potrebi, preklapa. Iznad glave vozača, napred, smeštena je velika pregrada za ostavljanje stvari, sitnica. Svaki pedalj unutrašnjosti kabine je pažljivo osmišljen i realizovan. Materijali su kvalitetni, napravljeni da traju i istraju u svakodnevnoj upotrebi. Kabina je dobro zvučno izolovana, pa je nivo buke među najnižima u klasi.
Tovarni prostor je dug dva metra (postoje i druge verzije, produžene), a “opel kombo” kojeg smo mi imali na testu je sposoban da preveze tonu tereta! Zapremina je 4,6 kubnih metara korisnog prostora! Ulazak u kargo prostor je lak jer se zadnja vrata veoma jednostavno otvaraju (dvokrilna asimetrična) a ulazak je omogućen i sa strane, kliznim vratima koja su najšira u klasi.
Ceo prtljažni prostor je dodatno ojačan, a na podu su ugrađene alke za lakše pričvršćivanje tereta.
“Opel” je napravio automobil za krizu svestan da će vlasnici morati mnogo duže ubuduće da se druže sa svojim “radnicima na četiri točka” nego ranije. Zato je ponudio i garanciju od čak osam godina na koroziju! Opšta garancija na automobil je 24 meseca bez ograničenja kilometraže, a zanimljivo je da je servisni interval podignut na više nego pristojnih (i ekonomičnih) 35.000 kilometara.
Na našoj proveri smo imali model sa motorom 1,3 cdti ekofleks koji raspolaže sa 90 konja” i 200 nm obrtnog momenta uparen sa petostepenim ručnim menjačem. Potrošnja na našem testu (prazno vozilo) se kretala oko 5,5 litara u kombinovanom režimu (grad-otvoreno), a postoji i verzija opremljena start-stop sistemom koja po fabričkim podacima troši ispod pet litara dizela na 100 kilometara.
U ponudi su, pored ovog 1,3 CDTI dizelaša, još četiri motora. To su benzinski agregati od 1,4 litra sa 95 KS i 1,4 KPGR koji koristi kompriminovani prirodni gas i uz pomoć šestostepenog ručnog menjača isporučuje 120 KS. Pored najmanjeg dizela 1,3 u ponudi su još dva “naftaša”. Snažniji 1,6 CDTI sa 105 KS, a za one kojima i to nije dovoljno je spreman 2,0 CDTI sa 135 KS.
U standardnoj opremi “Kombo” ima, pored volana podesivog po dubini i visini, i električni servo volan, električne podizače stakala, centralno zaključavanje, vazdušni jastuk za vozača, ABS i EDB sistem, putni računar, utičnice za 12 volti.
“Opel” je, zaključak je, ponudio savršeno malo transportno vozilo koje ima početnu cenu (benzinski motor 1,4) od 11.373 evra (bez PDV) a vozilo na testu “Novosti” sa motorom 1,3 CDTI ekofleks košta 12.864 evra (bez PDV).
INFO DIMENZIJE
Dužina 4.390 mm
Širina 1.831 mm Visina 1.845 mm
Masa 1.240 KGSPECIFIKACIJE
Motor 1,3 CDTI ekofleks
Snaga 90 KS
Obrt. moment 200 nm
0-100 km na čas 14,9 sek.
Izvor : Novosti
Više...
“Dizajnirana u Nemačkoj”: Kako nova Opel Astra budi emocije
Novi Kamper: Opel Zafira Life sada dostupna kao Crosscamp Lite
“Manje normalno. Više Mokka”: Lansiranje kampanje za novu Opel Mokku