14. септембар 2024.

Opel club Serbia – OPCS

Klub ljubitelja Opel automobila

Home » Opel započinje intezivnu obnovu svojih pogonskih sistema

Opel započinje intezivnu obnovu svojih pogonskih sistema

Riselshajm. Opel od 2012. do 2016. godine lansira tri nove porodice motora sa 13 članova, čime obnavlja 80 odsto svog portfolija. U istom periodu kompanija će pokrenuti niz novih sistema prenosa.

Torino-Engine-Development-283730-medium

 

Opel danas počinje obnavljanje svog portfolija pogonskih sistema, predstavljajući sasvim nove 1.6-litarske benzinske i dizel motore, zajedno sa drugom generacijom petostepenih i šestostepenih sistema prenosa. Njima će se do kraja ove godine pridružiti, nova porodica malih benzinskih motora. Oni su razvijeni sa ciljem da pruže najveće performanse i prefinjenost u klasi.

Fokusirani da zadovolje rastuću potražnju kupaca za „malim“ motorima koji nude veliku snagu sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2, novi benzinski i dizel motori se postepeno uvode u Opelov asortiman.

Najbolja gustina snage i nivo prefinjenosti u klasi odlike su nove 1.6-litarske porodice motora, dok dodatno poboljšani menjači obezbeđuju mekše i kvalitetnije menjanje brzina u poređenju sa Opelovim konkurentima. Potpuno novi šestostepeni menjač i novi automatski manuelni menjač dolaze u bliskoj budućnosti.

Lider u klasi: potpuno novi 1.6-litarski SIDI turbo benzinski motor

Opel-1.6-CDTI-283671-medium

Sa paljenjem pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem (SIDI), ovaj potpuno novi, četvorocilindrični benzinski motor dolazi u dve konfiguracije. Eco Turbo verzija isporučuje 125 kW/170 ks i 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta i fokusirana je na optimalno ekonomičnu potrošnju goriva, visok obrtni momenat i izuzetnu elastičnost. Performance Turbo sa 147 kW/200 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm, ima izuzetnu specifičnu snagu od 125 ks po litru, što je, u poređenju sa Opelovim konkurentima, najbolji rezultat u klasi.

U odnosu na Opelove prethodne 1.6-litarske turbo motore, emisija CO2 i potrošnja goriva su smanjeni za 13 odsto, dok su maksimalna snaga i obrtni momenat povećani i do 30 odsto. Odlična elastičnost Eco Turbo verzije ogleda se u 20 odsto poboljšanom ubrzanju – sa 80 na 120 km/h u petoj brzini, dok Performance turbo od 200 ks u karakter novog motora dodaje sportsku oštrinu.

Najbitniji tehnički podaci:

  • Lider u klasi u pogledu prefinjenosti: jedini motor u ovoj klasi koji poseduje balansirana vratila za nesmetan rad. Za smanjenje težne tu su inovativni blok cilindar tankog zida, dvodelno kućište kolenastog vratila i ležište od livenog aluminijuma. Posebne mere u pogledu inženjeringa zvuka rezultovale su niskim nivoom buke i vibracija i finim podešavanjem vozila.
  • Optimalno efikasna potrošnja goriva sa minimalnim emisijama: jedinice za paljenje pomoću svećica postavljene su centralno, na vrhu komore za sagorevanje.
  • Brza reakcija gasa: dinamična boost tehnologija turbopunjača brzo reaguje u poređenju sa twin-scroll dizajnom, u unapređenom pakovanju. Kompresor sa rezonatorima niskog i visokog pritiska suzbija šištanje vazduha i pulsirajuću buku.

Lider u klasi: potpuno novi 1.6-litarski dizel motor

Opelov potpuni novi 1.6-litarski turbo dizel je po performansama i svim ključnim parametrima lider u klasi. Lansiran je u Zafiri Tourer i u širokom spektru Opelovih modela, koji će biti proširen još snažnijim verzijama, zameniće trenutni 1.7-litarski i 2.0-litarski dizel motor manje snage.

Sa 100 kW/136 ks snage i 320 Nm obrtnog momenta, prvi Opelov potpuno aluminijumski dizel motor ima izuzetnu gustinu snage od 85 ks po litru što je bez premca u ovoj klasi. Ovaj motor se u Zafiri Tourer pokazao kao najbolji u klasi po niskoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

Zajedno sa benzincem, 1.6 CDTI motor je dizajniran i fino podešen specijalnim merama zvučnog inženjeringa za smanjenje buke, vibracija i grubosti. U testiranju Zafire Tourer zabeležio je najbolje zvučne ocene u poređenju sa drugim vozilima koja poseduju 1.6-litarske turbo dizel motore.

Sa Opelovim BlueInjection selektivnim katalitičkim sistemom redukcije (SCR), ili LNT tehnologijom (lean nox trap) koja omogućava usklađenost sa Euro 6 standardima, 1.6 CDTI radi čisto kao benzinski motor.

Najbitniji tehnički podaci:

  • Aluminijumski blok cilindar i ležište štede do 20 kg težine
  • Optimalne performanse sa zatvorenom kontrolom sagorevanja i višestukim ubrizgavanjem goriva, do 10 po ciklusu, za efikasan, čist i tih rad.
  • Brza reakcija gasa sa varijabilnom geometrijom, vodom hlađen turbopunjač radi pod visoko povećanim pritiskom od 1,7 bara.
  • Najniže unutrašnje trenje motora, promenljiva vodena pumpa i uljna pumpa promenljivog kapaciteta doprinose ekonomičnosti goriva i smanjenju emisije CO2.

Unapređeni portfolio manuelnih automatskih menjača

Opel-Transmission-283742-medium

Sa brojnim revizijama na mehanizmu za menjanje, Opelov druga generacija petostepenih i šestostepenih sistema prenosa, u poređenju sa konkurentskim sistemima, nudi vrhunski kvalitet menjanja. Oni se već ugrađuju u ADAM-a, Corsu, Merivu, Mokku, Astru, Antaru, Zafiru i Insigniju sa motorima od preko 130 Nm obrtnog momenta.

Za mala i sub-kompaktna vozila, sa motorima do 235 Nm maksimalnog obrtnog momenta, Opel je dizajnirao potpuno novi šestostepeni menjač. On je znatno lakši od sličnih menjača i sadrži mnoge modifikacije iz jedinica druge generacije.

Za ADAM-a i Corsu, u razvoju je novi automatski manuelni menjač koji će imati sekvencijalni prenos i Start/Stop funkciju, kao i petostepeni automatski rad.

Na duže staze, poboljšanja trenutne generacije Opelovih šestostepenih automatskih menjača biće praćena debijem potpuno novog, osmostepenog menjača koji je sada u razvoju. Širi raspon brzina će omogućiti prosečan napredak u eknomičnosti potrošnje goriva za više od tri odsto.

 

Izvor: Opel PR