Vesti
Zanimljivosti
Galerija
Video
Saveti
Home » Zanimljivosti

Opelovi zimski aduti

Postavio , datum 5. decembra 2012. – 21:24 | 1.331 pregleda

 

Pripremanje automobila za zimski period počinje još tokom njegovog projektovanja i proizvodnje. Opel nam predstavlja neke od tehnologija i sistema koji vozačima automobila te marke pomažu u zimskoj vožnji.

U Opelu, između ostalog, ističu njihov adaptivni pogon na svim točkovima, AFL+ sistem prilagodljivih prednjih svetala i volan sa grejanjem koji vozačima treba da omoguće sigurniju i udobniju vožnju pri slaboj vidljivosti, mraku, ledu i snegu.

Prilikom poledice na putu, šasija i pogonski sistem igraju centralnu ulogu. Pogon na svim točkovima (AWD) koji se aktivira na zahtev, posebno je efikasan u uslovima leda i snega na putu.

U normalnim situacijama, na primer, kada putujete po suvim putevima, prednji točkovi pokreću automobil, obezbeđujući nisku potrošnju goriva. Istovremeno, snaga se može reprogramirati tako da varira između odnosa 100-0 (prednji/zadnji točkovi) do 50-50 pri vožnji u dubokom snegu.

Kada pogon to zahteva, uređaj za elektronski kontrolisan prenos obrtnog momenta automatski i neprimetno distribuira snagu između prednje i zadnje osovine, čime se AWD sistem optimalno prilagođava trenutnim uslovima na putu. Sistem se aktivira automatski, u deliću sekunde, čim dođe do proklizavanja točkova na prednjoj osovini, čime se obezbeđuje maksimalno prijanjanje.

On se, takođe, isključuje radi uštede goriva kada nije potrebna dodatna podrška za zadnje točkove. Podjednako važan, naročito na mokrim i klizavim putevima, je elektronski program stabilnosti (ESP®Plus).

Novi SUV model, Opel Mokka u standardnoj opremi poseduje i sistem kontrole proklizavanja, koji usporava motor i koči kako bi se sprečilo proklizavanje točkova.

oš jedna tehnologija koju Opel izdvaja je AFL+ sistem prilagodljivih prednjih svetala. Mračna jutra i rani zalasci sunca su deo svakodnevne rutine za mnoge koji voze tokom ovog perioda godine. Kada sneg i jaka kiša padaju na vetrobransko staklo, vidljivost postaje još važnija.

Najnovija generacija sistema prilagodljivog prednjeg osvetljenja, AFL+, koji je opciono dostupan kod Opela Mokke i drugih modela, dolazi u kompletu sa bi-ksenonskim prednjim svetlima i obuhvata do 9 inteligentnih funkcija osvetljenja.

One podrazumevaju svetla za otvorene puteve, autoputeve, gradske puteve, prisustvo pešaka, loše vremenske uslove, pojačana duga svetla, statična oborena svetla, dinamična oborena svetla, LED dnevna svetla sa asistencijom dugih svetala. AFL+ tako povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju i čini noćnu vožnju ili vožnju u lošim vremenskim uslovima opuštenijom.

Pored ovog sistema, tu su i korisni dodaci poput elektrohromatskog retrovizora koji sprečava zaslepljujući odsjaj štiteći vozača od svetla koje dolazi od vozila iza njegovog, automatsko uključivanje brisača sa senzorom za kišu i spoljašnji retrovizori sa električnim grejanjem.

Za veću udobnost tokom zimske vožnje, kupci Opela mogu poručiti volan sa grejanjem koji je dostupan kao opcija. Volan se zagreva u roku od jednog minuta. Kada se sistem aktivira, ceo obod volana se zagreva, ali se toplota distribuira brže u delovima gde vozač drži volan (položaju 15 do 3).

Takođe, udobnost vozača i suvozača može se povećati zahvaljujući sedištima sa grejanjem koja su opciono dostupna za sve Opelove modele. U zavisnosti od ličnih afiniteta, sedišta i nasloni se mogu zagrevati u nekoliko nivoa.

Pored toga, tu je i sistem za brzo zagrevanje koji dodatno ubrzava zagrevanje kabine i smanjuje kondenzaciju na prozorima.

Navedeni kompleti opreme obezbediće da vožnja tokom najhladnijeg doba godine bude što prijatnija i sigurnija. Međutim, i pored toga vozači treba da sa velikom pažnjom pripreme i sebe i svoje vozilo za izazove koje nameće zimsko vreme. Pored montiranja pneumatika koji se koriste u zimskim uslovima, za pripremu automobila pre rane jutarnje vožnje uvek treba izdvojiti nekoliko minuta.

Kada sneg napada tokom noći, automobil pre polaska mora da bude potpuno očišćen od snega i leda kako bi se postigla maksimalna lična bezbednost i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju. Ovo sprečava da vozila iza vas budu pogođena zalutalim ostacima snega, a takođe sprečava i da vozači budu zaslepljeni snegom koji pada sa krova prilikom iznenadnog kočenja.

Stil vožnje generalno treba prilagoditi preovlađujućim uslovima, drugim rečima – držati veće rastojanje kako bi se postigla bolja vidljivost i ostavilo dovoljno prostora za zaustavljenje. Nagle pokrete volanom treba izbegavati na klizavim podlogama.

U situaciji kada su putevi prekriveni debljim slojem snega, pored zimskih guma, neophodni su lanci za sneg. Montaža lanaca mora prethodno da bude dobro uvežbana, kako bi se u slučaju potrebe mogli brzo postaviti na licu mesta.

 

Izvor : b92.net

Procitajte i ...

Share