14. септембар 2024.

Opel club Serbia – OPCS

Klub ljubitelja Opel automobila

Home » Opel Astra je najbrži automobil na dizel pogon

Opel Astra je najbrži automobil na dizel pogon

24-časovna rekordna vožnja:  Opel Astra je najbrži automobil na dizel pogon u serijskoj proizvodnji na svetu

·         Dve Astre pokušavaju  da postave ukupno 18 novih rekorda u vožnji velikom brzinom

·         Timovi vozača sa međunarodnim novinarima u vožnji na Milbruku

·         Pokušaj postavljanja svetskog rekorda putničkim automobilom u serijskoj proizvodnji sa dizel motorom od dve litre

·         Sve rezultate potvrđuje organizacija za upravljanje motosportom FIA

 Opel-Astra-Rekordfahrt-288715-medium

Riselshajm/Milbruk.  24 sata pod punim gasom na odeljku za velike brzine na stazama za ispitivanje u Milbruku sa spektakularnim oštrim nagibom. 12 probnih vozača su naizmenično vozili dva serijska modela Astre 2.0 CDTIs. 24-časovna vožnja od 4.800 km sa svega 22 minuta pauze za oba automobila. Zahvaljujući svemu ovome, ostvarena je zapanjujuća prosečna brzina od 201 km/h u pokušaju da se postavi svetski rekord za putničko vozilo na dizel gorivo u FIA klasi proizvodnih vozila na dizel pogon sa prinudnom indukcijom u opsegu od 1600 do 2000 ccm.

 

Ukupno, Opelov i test tim sestrinske kompanije  pokušali su da obore 12 svetskih rekorda, kao i šest britanskih rekorda u izdržljivosti. 24-časovna brza vožnja podrazumevala je obavezna unutrašnja ojačanja, Corbeau trkačka sedišta i Luke pojaseve, potom plombiranje i zaključavanje u bezbednom bloku, pod nadzorom sportskih tela, sve do samog pokušaja. Opel/Vauxhall još čeka na potvrdu od strane FIA da su pokušaji bili uspešni.

 Opel-Astra-Rekordfahrt-288712-medium

Dva vozila Astra CDTI započela su vožnju u delu staze za velike brzine u Milbrukuu blizini Milton Kejnza 5. oktobra 2013. godine u 16.00. Devet novinara su delili automobile sa trojicom specijalista Opel/Vauxhalla. Folker Striček, bivši učesnik DTM trka i Opelov direktor za performantne automobile i moto-sport bio je kapiten tima. Bivši stručnjak za turing automobile i direktor trka bio je zadovoljan na završetku 24-časovnog maratona koji je imao za cilj postavljanje 18 novih rekorda: “Dve Astre su bile apsolutno ubedljive u vožnji pod punim gasom. Kombinacija performansi i efikasnosti omogućila je postizanje rekorda u 24-časovnoj vožnji. Pored toga, automobilima nije bila potrebna ni kap ulja”.

 

Mišelin je bio partner za gume, koji je isporučio gume Pilot Super Sports iz originalne izvedbe Astre – iste one koje se nalaze na modelima koji se isporučuju kupcima nove Astre. Obavljeno je merno testiranje, kao i 500 milja probne vožnje ns stazi Milbruk tokom leta radi spitivanja izdržjivosti. Folker Striček je napomenuo: “Na svakom automobilu smo po jednom zamenili gume, samo iz razloga da bi smo bili apsolutno sigurni kada je u pitanju bezbednost: dejstvo na vešanje i gume može biti snažno, usled sila koje uzrokuje nagib puta.”

 

Folker Striček ne samo da je u projekat uneo svoju stručnost iz moto-sporta, već je u Englesku doveo i ekipu od 4 tehničara, koja je servisirala Astre kao da je reč o trci 24 sata Le mana, ili o vožnji na Nirnburgringu. Posada je izvela brzo i efikasno dosipanje goriva tokom dana i noći, tako da je, zahvaljujući njima, bilo moguće imati pauze od svega 22 minuta.

 

“Ovo je prava potvrda izdržljivosti, bezbednosti i performansi Astre u ekstremnim uslovima kakve običan vozač nikad ne bi iskusio”, tvrdi Dankan Aldred, VD potpredsdenika Opel/Vauxhall za prodaju i postprodajne usluge i generalni direktor Vauxhalla. “Ponekad se obraća prevelika pažnja na konačnih 1% u upravljanju automobilom, ili vreme potrebno za ubrzanje od 0 do 100 km/h, ali, za većinu kupaca, vrhunska pouzdanost i bezbedno upravljanje predstavljaju imperativ. Ovaj test ima za cilj, pre svega, da dokaže ove vrednosti.”

 

 

Tekst i fotografije Opel PR